Terug uit de jungle

Hi mensjes,

Daar ben ik weer! Zoals ik vorige keer schreef ging ik maandag op een 3 daagje trekking. Uiteindelijk ben ik pas vandaag (vrijdag) terug gekomen. Maar laat ik bij het begin beginnen... Maandagochtend werden we opgehaald door Moon en Paqua, onze gidsen. Uiteindelijk was het een groep van 9, 3 meiden uit NL (Tamara, Maria en Alet), Lyndsay uit Engeland, en 2 koppeltjes (Carlos en Carolina uit Venezuela, Danielle en Alex uit Zwitserland) een erg leuke groep. De eerste dag gingen we olifantrijden, wat erg leuk was, maar ook verbazingwekkend langzaam ging. Aan het einde van de rit een foto gekocht zodat jullie ook kunnen zien dat ik erop heb gezeten (aangezien je vanaf de olifant vrij moeilijk foto's van jezelf op zo'n beest kunt maken hihi). Na de olifantenrit begon het wandelen. De eerste dag was best wel zwaar, veel klimmen. Gelukkig wachtte ons aan het einde een waterval, waar we heerlijk hebben kunnen zwemmen. Vrij laat arriveerden we in het dorpje waar we avondeten hebben gegeten. Niet veel van het dorp kunnen zien aangezien het al donker werd toen we er aankwamen. Ik had zelf verwacht dat we wat meer van de bewoners zouden zien, maar die bleven weg (behalve om het eten te brengen en ons sieraden te verkopen). We sliepen in hutjes. op een soort van matje op een rieten bodem. Eigenlijk minder oncomfortabel dan ik had verwacht. Jammer genoeg stond en vlak voor de deur van het "hotel"  een soort van douche die constant stroomde en de meeste mensen kennen mijn plas gewoontes wel. Nouja, laten we zeggen dat ik mijn persoonlijk record heb gebroken!!!! Niet zo super geslapen dus, maar op zich wel ok.
De tweede dag was qua lopen gelukkig niet zo zwaar. Wederom naar een waterval geweest en heerlijk gezwommen. Ik moet eerlijk zeggen dat het er hier wel een stuk relaxeter aan toe gaat dan in Australie. Op ons gemakje opstaan, ontbijten en rond een uur of 10 vertrekken. 's Middags lunch bij een ander dorpje en toen heeft iedereen een middagdutje gedaan. Toen iedereen daar zo lag en ik een beetje naar al die bewoners zat te kijken, leek het me wel super om daar een tijdje tussen te lopen. Dus ik Moon (gids) gevraagd of dat mogelijk was. Ik zat zelf te denken om eerst de tour af te maken en dan vanuit Chiang Mai weer terug te gaan, maar volgens hem was het ook mogelijk om daar te blijven en later met een andere groep het laatste gedeelte van de tour te doen. Ik dacht, waarom ook niet. de Nederlandse meiden instructies gegeven om de papa en mama te vertellen dat ik zou blijven en de bedoeling was dat ik in het dorp van die avond zou blijven. Erg spannend allemaal! Het gaat hier allemaal zo anders, echt heel relaxed, best even wennen voor iemand die alles onder controle wil houden. 's Avonds dus overnacht in Karen Village, supermooi, op de top van een van de heuvels, echt een superuitzicht. Ik vond dit ook de mooiste dag qua wandelen, we liepen echt middendoor de rijstvelden, echt een supermooi gezicht.
Moon kwam voor het eten opeens met een vogelspin aanzetten, serieus, dat ding was wel 10 cm lang!! Wilde hem eerst vasthouden maar het was toch wel erg eng, dus uiteindelijk zn kont geaaid wat ik wel spannend genoeg vond!! Na het eten kwam ie terug met de spin, maar dan geroosterd. Tja, en dan moet je het toch proberen op te eten haha. Nou, doe mij maar gewoon een stukje kip (al was de poot best lekker knapperig!).
De volgende dag ging ik met de groep mee naar de waterval aangezien Sidah, het meisje waar ik zou logeren in de rijstvelden aan het werk was. Sidah's vader werkt bij de waterval dus ik kon zo lang daar blijven en dan zou Sidah me onderweg naar huis ophalen. het gaat zo raar daar, de gids besluit dat ik wel bij een familie kan blijven slapen, hij geeft me een brief mee met daarin: dit is een gast uit mijn groep, wil graag blijven, geef haar bed, eten en drinken. En iedereen vindt dat maar normaal!! Maar goed....
Ik was dus bij de waterval, een supermooi plekje, en toen was opeens iedereen weg. Zit je daar dan alleen in de jungle... echt helemaal super. Toen het rustig was kwamen er ook opeens van alle kanten vlinders aanzetten, echt super. Aangezien ik langer zou blijven dan gepland en al mn kleren vies waren mn kleren gewassen in de rivier. Aangezien ik ook niet een van de schoonsten was, toen maar gedoucht onder de waterval (wat moet je anders?), ik voelde me net alsof ik in de Blue Lagoon was. Maar jammergenoeg werd de rust bruut verstoord door 3 tourgroepen en veranderde mijn paradijsje als snel in een Tikibad :( Helaas....
Ik werd meegenomen door een van de groepen aangezien Sidah niet langs zou komen. Erg jammer want uiteindelijk kwam het erop neer dat ik die avondmet de groep heb gegeten en daar ook de hele avond heb gezeten, niet helemaal wat ik voor ogen had. Wel bij hun in huis geslapen, wat heel fout voelde omdat ik dus nog geen 2 woorden met ze had gewisseld. De volgende ochtend wel met de hele familie ontbeten, maar het voelde allemaal vrij onwennig. Ik had gezegd dat ik graag naar de school wilde, dus daar rond een uurtje of 10 heen gegaan. Niemand sprak Engels, alleen de directeur een beetje dus dat was allemaal een beetje vaag. Heb rekenen bij de kleuters gevolgd, maar het was allemaal maar raar. Iedereen liep in en uit de klas, kinderen klimmen over de tafels, zitten bij elkaar op schoot, een kindje wat volgens mij de zoon van de lerares was liep schreeuwend over de gangen en alle lokalen binnen, kortom: van structuur was absoluut geen sprake! 's Middags lunch gegeten met de leraren (ja, dat is zo raar, je wordt overal maar uitgenodigd om te eten enzo, terwijl die mensen zelf haast niks hebben) en toen vroeg de directeur of ik geen engels wilde geven aan de zesde klas. Dius uiteindelijk stond ik 3 kwartier voor de klas, haha! Het was niet echt te doen om die kids wat bij te brengen aangezien ik geen woord Thai spreekt en zij geen Engels, maar we hebben in ieder geval lol gehad.
Zucht, ik zit nu al 1.5 uur nonstop te tikken en heb ondertussen best wel trek gekregen (het is kwart voor 8). heb nog steeds geen idee waar alles hier is, dus i ga maar eens een rondje wandelen. Misschien dat ik later vanavond nog even verder typ, anders morgen. Kunnen jullie ook even uitrusten met lezen hihi!!